En motion inför stämman var att styrelsen skulle se över möjligheter till ett mer trafiksäkert parkeringsområde inom föreningen. Under de senaste veckorna har farthinder lagts ut mellan carportarna vid hus 1 och under fredagen 16/7 har Securitas skyltat om parkeringen. Detta innebär att HKP-parkeringen byter plats med den besöksparkering som tidigare funnits vid kortsidan av undercentralen.
Vid tillfälle kommer EMFA att krita upp en ny parkeringsruta vid den nya besöksparkeringen vilket ger oss en extra parkeringsplats för våra gäster att nyttja och att det totala antalet besöksparkeringar går från 4 till 5 stycken. De kommer även att montera en parkeringsspegel på kortsidan av hus 3 för förbättrad sikt runt undercentralen.
Vi från styrelsen hälsar alla en fortsatt solig och härlig sommar 🌞
 

Hej alla medlemmar! ⭐️
 
Vi från styrelsen har precis haft vårt första gemensamma sammanträde och vill skicka med en kort sommarhälsning och lite information till samtliga medlemmar:
 
GRILLA SÄKERT! 🔥
Eftersom grillning kan vara brandfarligt är det inte tillåtet att grilla på balkongen eller altanen. Dessutom kan grillröken/matoset vara störande för grannar (ventilationen i våra fastigheter sitter dessutom på samma sida som balkong/altan).
 
Gemensam grillplats ute på gården som är fri att nyttja för alla medlemmar! Givetvis kan ni även använda er egen grill i anslutning till grillplatsen.
Vänligen tänk på att lämna grillplatsen i ett trevligt, städat skick för nästa “grillare” och säkerställ att grillen är helt slocknad innan ni lämnar den.
Kom ihåg att hämta hem er privata grill när den svalnat för förvaring. Så vi håller innegården öppen och fin för alla medlemmar.
 
5-ÅRSBESTIKTNING 17-19/8❗️
Det är dags för 5-årsbesiktning av samtliga föreningens lägenheter. Besiktningen kommer att genomföras av PLG tillsammans med representanter från Boklok Housing samt representanter från BRF Boklok Sandåkern. Fram till 5-årsbesiktningen kommer inga åtgärder på arbeten av icke akut natur att genomföras T.ex. "snedhängda" dörrar eller färgsprickor. Dessa kommer att behandlas efter genomförd besiktning.
Mer info såsom besiktningsschema och rutiner kommer i närmare anslutning till dess att besiktningen genomförts.
 
BESTÄLLNING AV VENTILATIONSFILTER 🌪
Enligt beslut 2017 kommer styrelsen inom kort beställa filter till samtliga medlemmar. Vi återkommer med uthämtningsdatum och tider på hemsidan/nyhetsbrev. Detta kommer ske under sen sommar/höst 2021.
 
Fördelen med gemensam beställning:
I och med att vi gör en stor samordnad beställning får vi medlemmar förmånliga priser på originalfilter (vilket även är bra för garantin). Eftersom att vi nu har bott i husen under 5 år så kommer även nya fettfilter till köksfläktarna att beställas in. Kostnaden för filtren läggs till som kostnad på er hyresfaktura i september och kostnaden under tidigare år har legat på ca 700kr för originalfiltren.
 
...
 
Vi från styrelsen vill avslutningsvis önska alla en fantastisk midsommar och semester!
 
Våra varmaste sommarhälsningar 😀☀️
// Ludwig Broadhall, Kerstin Westman, Sofia Johansson, Andreas Andersson, Alexander Viljekvist, Mikael Jansson, Marie Johansson & Anton Gunnarsson
 
 

När konvertern i er lägenhet är utbytt så finner ni en installationsmanual såväl i kartongen för routern som för TV-boxen. Här kommer ytterligare en guidning inspelad av oss i styrelsen!
 
Vid problem eller ytterligare frågor? Läs igenom informationen om bredbandsbytet ännu en gång (den som delades ut i postlådorna) eller ta kontakt med Bahnhof support, 010-510 40 20 (Priokod: 8126, fungerar fram till 2/6). Därefter hör vi av oss till den ordinarie supporten vid frågor, 010-510 00 00
 

Hej igen medlemmar!
 
Här kommer kort uppdatering ang retur av er gamla utrustning: (Uppdaterat 2021-05-24)
 
Utrusningen ska bytas EFTER att nya konvertern är installerad. (Dvs använd den gamla utrustningen fram till dess att nya konvertern är installerad och inkopplad)
 
‼️ ROUTERN: Skicka inte tillbaka gamla routern till Telenor. Pga av flera leverantörsbyten (T3 blev A3 och Bredbandsbolaget blev Telenor mm) samt att Telenor skickat ut 2 avier till många har det uppstått lite förvirring kring retur av gamla routern. Routern ska inte skickas tillbaka till Telenor (vi ber om ursäkt att vi missuppfattat detta). Routern fick vi av T3 som numer är A3. A3 önskar inte dessa i retur och det står er som medlemmar fritt vad ni vill göra med dessa efter installation av den nya routern. 
 
‼️ TV-BOXEN: Denna ska som tidigare nämnt skickas tillbaka till Telenor (inkl. dosa och tillbehör). De flesta verkar ha fått brev och returavi ang detta från Telenor. I brevet framgår även sista returdag (i juni) Om du saknar detta eller har frågor om returen av din gamla TV-BOX - kontakta Telenor.
*
 
//Styrelsen